hagerstrom.blogg.se

En blogg som till största delen används som ett verktyg för mig själv så att jag ska komma ihåg saker från min ungdom senare i livet. Historier, upplevelser och tankar är det jag mest kommer skriva om.

Alla Hjärtans Dag

Publicerad 2016-02-14 23:16:00 i Allmänt, Berlin,

Det är kallt ute. Minusgrader. Snö till och med. Jag åker vita bussar med röd-gula stripes på och gymmar på Nordic Wellness. Min 3åriga bror skriker "Oscar Oscar Oscar" 60 gånger om dagen. Jag är alltså tillbaka i Jönköping.
 
"Tillbaka i Jönköping" vad menar du med det?! Kanske du tänker nu. Jo, senaste inlägget jag skrev hette BERLIN! Så det mest logiska är ju alltså att jag har flyttat till Jönköping igen efter att ha bott i Berlin. Men Oscar, Berlin alltså...
 
- Hur länge var du där?
- Vad har du gjort?
- Var bodde du?
- Hur, många gånger flyttade du?
- Har du jobbat?
- Har du ätit Bratwurst och druckit öl?
- Vart har du festat?
- Har du kunnat kommunicera med folk?
 
Ja, frågorna är många och svaren är dessvärre värre. Lyckades inte blogga ett endaste dugg under tiden jag var i Berlin. Om det var för att jag var lat eller helt enkelt inte hann med det för att jag hade fullt upp med att leta boende och flytta varannan vecka låter jag vara osagt (jag var för lat). Minnet har dessvärre blåst iväg och jag har förmodligen glömt mer än vad jag kommer ihåg eftersom att jag varit med om så otroligt mycket upplevelser i allas vårt kära Berlin! Det är verkligen en stad i sin egen klass. Ni som inte har varit i Berlin borde åka dit. Denna stad bjuder på så otåligt mycket olika upplevelser och möjligheterna är oändliga. Så oändliga att dem kan kännas förvirrande och överväldigade. Därför hade jag tänkt att göra en sammanfattning av mina 6månader i Berlin och skriva en Komplett Guide till Berlin. Perfekt för dig som ska besöka staden snart och ännu bättre om du tänker flytta dit. Hade tänkt att få med så mycket av mina höjdpunkter och favoriter i Berlin som möjlig, samt även en del "know how to" så det kan eventuellt ta lite tid innan den är klar. Men jag lovar att den är klar innan 2016 är över! Det borde jag verkligen kunna hålla, hoppas jag!!
 
Idag är det alla hjärtans dag. Imorgon är min favoritdag för då är det som längst kvar tills nästa töntiga alla hjärtans dag #singel. Nu ska jag kolla igenom alla mina Berlinbilder och försöka komma ihåg någonting som är värt att skriva om. Till alla singlar som känner sig ensamma denna dag: PUSS! Ni som är i en bra relation får ingen puss och nu är det bara 54 minuter kvar på eran töntigt tillgjorda dag!
BAAAAIIIIIIIII! /Bitter singel
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Oscar Hägerström

Hola. En kille född 95 som är uppvuxen i Jönköping. Är spontan, påhittig och outrageous. Följ min blogg så får du se vad jag sysslar med. OBS! Diverse bra tips och erfarenheter utlovas. Baiii

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela