hagerstrom.blogg.se

En blogg som till största delen används som ett verktyg för mig själv så att jag ska komma ihåg saker från min ungdom senare i livet. Historier, upplevelser och tankar är det jag mest kommer skriva om.

Renaldo

Publicerad 2016-03-01 09:44:06 i Allmänt,

SJ och jag är, efter flera år fyllda med irritation och diskussioner, numera bästa vänner. Haha Skoja! Har dock börjat få gratisresor eftersom att jag har åkt så mycket tåg på senaste tiden. Det här med att jag sålde min bil känns dummare än någonsin för jag hade behövt lilla Bob just nu men aja, jag gör ju en insats för både miljön och min plånbok. Hejja! 
 
Dessutom har jag under hela helgen fått en lektion i min släkts historia. Lärarna var min mormor och morfar som jag faktiskt vågar utnämna till Sveriges coolaste mormor och morfar! Läser ni det här så vill jag bara säga att jag tycker om er, men det vet ni ju redan. Efter en del släktforskning har det visat sig att vi har hetat väldigt många efternamn varav namnet Hägerström har kommit till på senare tid. Från början, på morfars sida, hette vi Renaldo och det ryktas om att vi kommer från Spanien. Hola! Detta är alltså väldigt långt tillbaka. Kommer inte ihåg riktigt när det var men tror det kan vara någon gång på 1800 talet. Hursomhelst skrev jag detta lilla inlägg så att jag kunde lägga upp bilder från förr i tiden. För let´s be honest, mina släktingar ser ju ut som värsta modellerna på alla bilder. 
Enjoy! 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Oscar Hägerström

Hola. En kille född 95 som är uppvuxen i Jönköping. Är spontan, påhittig och outrageous. Följ min blogg så får du se vad jag sysslar med. OBS! Diverse bra tips och erfarenheter utlovas. Baiii

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela